loading...

اتاق سئو

به احتمال زیاد با نحوه کار گیربکس ماشین آشنا است ، اما تاکنون فکر کرده است که تجهیزات مورد استفاده چگونه است. گیربکس یکی از قسمتهای اصلی خودرو است که در این مقا...

بازدید : 1
يکشنبه 18 اسفند 1403 زمان : 22:51
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتاق سئو

به احتمال زیاد با نحوه کار گیربکس ماشین آشنا است ، اما تاکنون فکر کرده است که تجهیزات مورد استفاده چگونه است. گیربکس یکی از قسمتهای اصلی خودرو است که در این مقاله و وظایف و انواع آن بررسی خواهیم کرد. جعبه دنده ، که به عنوان انتقال نیز شناخته می‌شود ، یک قطعه مکانیکی است که به انتقال قدرت چرخ‌ها به چرخ‌ها با استفاده از روابط دنده‌های مختلف کمک می‌کند. این قطعه معمولاً بین پیشران و چرخ‌ها نصب شده است و از چندین چرخ ، محور و یاطاقان تشکیل شده است. جعبه دنده به تمایل به پیشران از طریق کلاچ متصل می‌شود ، که باعث می‌شود پیشرانه و گیربکس به طور موقت در دنده نباشد. هدف اصلی گیربکس تحویل مقدار صحیح انرژی و گشتاور به چرخ‌ها با سرعت‌های مختلف است تا ماشین بتواند بهتر کار کند.

اجزای اصلی گیربکسماشین
قطعات اصلی مورد استفاده در گیربکس به شرح زیر است:

Axis Clutch: این قطعه از نیروی پیشرانه استفاده می‌کند و آن را به قسمت‌های دیگر منتقل می‌کند. کلاچ متصل به محور مربوط به پیشران و قسمت‌های دیگر است و هنگامی‌که کلاچ درگیر است ، محور شروع به چرخش می‌کند.

محور موبایل: دومین قطعه اصلی گیربکس به نام Axis در حال حرکت نامیده می‌شود و چندین اندازه مختلف وجود دارد که می‌تواند گشتاور کافی برای جابجایی خودرو تولید کند.

محور اصلی: این قطعه به عنوان محور خروجی ارائه شده توسط جفت اساسی خودرو نیز شناخته می‌شود. دندانهای این محور دنده‌ها را نرم می‌کنند.

بلبرینگ: این مؤلفه‌ها باعث می‌شود که محور چرخش به درستی کار کند و اصطکاک را کاهش دهد.

چرخ‌ها: قطعاتی وجود دارد که انرژی را از یک محور به دیگری منتقل می‌کنند. جفت انتقال از طریق چرخ‌ها به میزان دندان‌ها و ابعاد چرخ بستگی دارد.

صنایع گیربکس پولادین پارترا دنبال کنید.

انواع جعبه دنده
دو نوع اصلی گیربکس مورد استفاده در اتومبیل‌ها دستی و اتوماتیک هستند. گیربکس اتوماتیک در انواع مختلفی از جمله مبدل گشتاور ، متغیر مداوم یا CVT ، دستی اتوماتیک یا AMT و اختلافات دوگانه رخ می‌دهد. اینها برخی از این گیربکس‌ها هستند:

جعبه دنده دستی
همانطور که از این نام دلالت دارد این نوع گیربکس ، راننده به صورت دستی اجرا می‌کند و یک پدال کلاچ در ماشین وجود دارد. گیربکس دستی قیمت پایین تر و هزینه کمتری نسبت به انواع اتوماتیک دارد. گیربکس دستی در برخی از کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه محبوب تر است ، زیرا هزینه‌های نگهداری آنها پایین تر است.

جعبه دنده اتوماتیک
در این نوع گیربکس ، تغییر دنده به طور خودکار انجام می‌شود و نیازی به مداخله کنترل کننده ندارد. گیربکس اتوماتیک از سنسورهای الکترونیکی برای تأیید سرعت تغییر ماشین و دنده استفاده می‌کند. در چنین گیربکس‌ها ، راننده راحتی بیشتری خواهد داشت ، اگرچه هزینه‌های پیچیدگی و نگهداری از جمله مضرات وی است.

برچسب ها
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 257
  • بازدید کلی : 354
  • کدهای اختصاصی